Zmiany w niemieckich programach lojalnościowych Payback i DeutschlandCard

W niemieckich programach lojalnościowych Payback i DeutschlandCard zachodzą istotne zmiany, które wpłyną na miliony konsumentów w kraju. Oto najważniejsze informacje:



Zmiany w programie Payback

  • Nowi partnerzy
    Od 2025 roku do programu Payback dołączą nowe sieci handlowe, takie jak Edeka, Netto Marken-Discount, Marktkauf i Trinkgut. Dodatkowo Sparkasse umożliwi zbieranie punktów Payback przy płatnościach kartą Girocard u uczestniczących partnerów.

  • Partnerzy opuszczający program
    Rewe i Penny zakończą współpracę z Payback z końcem 2024 roku, planując uruchomienie własnych programów lojalnościowych. Podobnie Fressnapf opuści Payback, koncentrując się na swoim programie "Fressnapf Friends".


Zmiany w programie DeutschlandCard

  • Utrata kluczowego partnera
    Edeka, po 15 latach współpracy, zakończy korzystanie z DeutschlandCard z końcem 2024 roku, przechodząc do programu Payback. To samo dotyczy spółek zależnych, takich jak Netto i Marktkauf.

  • Kontynuacja z innymi partnerami
    Mimo odejścia Edeki, DeutschlandCard pozostanie aktywna u innych partnerów, takich jak H&M, Otto, Tchibo i Media Markt, umożliwiając klientom dalsze zbieranie i wykorzystywanie punktów.


Co to oznacza dla konsumentów?

Te zmiany oznaczają konieczność dostosowania się klientów do nowych warunków programów lojalnościowych. Osoby regularnie robiące zakupy w Rewe czy Penny będą musiały zapoznać się z nowymi programami tych sieci, podczas gdy klienci Edeki i Netto będą mogli korzystać z korzyści oferowanych przez Payback.

Warto śledzić komunikaty poszczególnych sieci handlowych, aby w pełni wykorzystać możliwości zbierania i wykorzystywania punktów lojalnościowych.

Komentarze